Thursday 6 May 2010

Tahun-Tahunku Di Tronoh

Aku rasa Dewan Chancellor paling canggih skali. Dewan dewan lain nampak out kalau dibandingkan. Tak caya? mai mai tengok

This picture membuatkan aku rasa UTP is good.haha.terus teruja.(zaman muda2 la)


Salam , suddenly rasa mahu menulis.Got the idea maybe..

I'm going to write bout my feelings to lived here in Tronoh during my tertiary studies. Aku dan kawan-kawan ramai datang Tronoh pada tahun 2006. First time dapat masuk UTP , langsung takdak idea nak bayangkan UTP tuh macam mana. Mula-mula ingatkan UTP macam UM dimana suasananya bising ada LRT dan lain2. Lepas tuhA ku pon tengok laa brochure UTP. Dia tunjuk gambaq pocket D(refer gambaq). Sapa tak impress kan?

Then waktu pendaftaran educamp , datang lah ke UTP nih. Susah hati aku tengok pintu pagaq UTP. Time tuh tak cantik macam sekarang. Time tuh pintu pagaq utama tepi tangki ayaq. Dah susah hati. Aku masuk dalam tengok Village 1 and Village 2.. Aku cakap sudah....... Abes Aku....Then satu hari aku dibawa ke academic complex ngan irc. Suddenly aku cakap inilah tempat aku nak study... Sapa tengok academic complex ngan irc for the first time tau la perasaan tuh.

Then tahun-tahun pun berlalu , tempat2 makan kami pun tak banyak. JE, toronto ,deli dan ada la dua-tiga kedai lagi. Bandar terdekat yang ada cuma Ipoh. Situlah wayang ,situlah dating, situlah besday,situlah mcd,situlah beli kasut bola. bak kata orang semua benda ipoh laa..

Then ada aku dengaq orang merungut Tronoh boring, hmm aku besa ja sebab aku pon bukan dari bandaq besaq kangaq ja pon.

Tapi aku ingat satu benda ja la, panas ka , boring ka , tak maju ka , hutan ka , lombong ka , banyak rimau ka , atau macam-macam lagi. Aku dah hidup dekat Tronoh nih.Takdak benda pon boleh ubah semua tuh. Nak tak nak memang nih la tempat aku blajaq.
Kalau aku hidup kat tempat lain belum tentu aku boleh jadi apa yang aku jadi la nih.
So even takbes ka apa ka. Saya tetap sayang Tronoh nih Seri Iskandar juga dan maybe dua-tiga kerat awek cun UiTM hehe.

Nanti ada lagi pasai UTP neh.
Chao~

4 comments:

  1. waahh..kata kata terakhir org yg bakal meninggalkan tronoh.hehe. mesti rindu utp pasni kan..aku stil dok utp agi. :P

    ReplyDelete
  2. tu rr sall..dah abes da hosmate aku sorang nih

    ReplyDelete
  3. situlah tempat dating?

    aish, ragu-ragu betul dengan ayat ni.

    hehehe...

    ReplyDelete
  4. di utplah juga anwar berkenalan dgn kawan2 se'pemain'an

    ReplyDelete