Friday 21 August 2009

Selamat Datang Ramadhan

Ramadhan a.k.a bulan puasa telah tiba. Banyak benda-benda baik di bulan ramadhan nih. So optimize it accordingly. Bercakap mengenai bulan puasa ini , dah masok 4 taun aku berpuasa di utp nih. Rasa sama macam berpuasa kat rumah cuma time tengah hari panas sikit ja.

Kawan-kawan aku yang ada kat UTP la nih dah banyak buat persediaan menghadapi ramadhan seperti memborong roti di kedai v4, beli kurma berkotak-kotak , beli jam loceng , bukak balik al-quran yang lama tak dibukak, beli barang dapur, dan delete file-file dalam komputer yang tak perlu.

Adapun bulan ini kebanyakkan orang kurang bersukan , ramai jugak makhluk-makhluk tuhan yang main futsal dimalam hari termasuk aku. Lepas tarawih teruih main futsal. So takdak alasan bulan nih tak boleh bersukan. Target mesti diteruskan!

Aku nak buat ucapan kepada kawan-kawan yang sedang meng'intern'diri di luar UTP.Ok aku ada list:

1. Waffiudin Roy Gurunian- Sila berpuasa mengikut waktu Malaysia, jangan terbawa-bawa waktu berpuasa Amerika Syarikat. Baja di kilang janganlah dijadikan santapan berbuka puasa.

2. Figo The Sabahan Boy - Walaupun hang bukak puasa sejam lebih awai dari kami, hang jangan cuba call aku time hang tengah bukak puasa. Walaupun hang dok pedalaman sabah , harap hang berbuka puasa dengan makanan-makanan ruji. Takmau la dengaq hang bukak puasa makan daun kayu or anything equal.Lagi satu jangan main dan ajak orang main PES waktu tarawih
(aku penah jadi mangsa haha)

3. Minud The Overtimer - Selamat berpuasa tanpa aku disampingmu hahaha... Taun nih aku tak dapat lagi belanja hang makanan sedap di waktu bukak puasa. Hang pon dah kaya la nih. Overtime kaw-kaw dengaq cerita.

4. Duih Si Penapis Minyak - Taun nih aku pi tarawikh dengan din la, takleh la nak tumpang hang naik moto dah. Hang kalau bukak posa lauk sedap-sedap kirim mai laa. Dengaq cerita dok sana banyak sangat sana jadi hot tak mau-mau nih. haha

5. Dobi Penapis Minyak Melaka - Make sure hang masak sedap-sedap time bukak puasa sbab hang masak slalu sedap.(Figo yang kata). Dengan hang aku nak mintak maap kalau ada silap salah(list yang kat atas depa lagi banyak buat salah dekat aku.Depa p cameron highland tak ajak aku, haha)

6. Ustad Si Penggali Minyak - Puasa kat KLCC tuh elok-elok la, jangah dok turun concourse time tengah hari cuci-cuci mata. Nanti boleh cuci pahala sekali baru hang tau. Hang masak memang sedap, hang bancuh horlick pon sedap, bukan macam pak roy. langsung tatau apa-apa. Sempena bulan posa hang akan menjadi lebih tough aku tau sebab hang memang tough dan handsome.

7. Pak Syed Amin Tukang Gali Minyak - Sila jaga ustad dan nanti aku nak p KL bukak posa sana haha

6. To Matdin, Jaf, Paid , cipol,Sasha, Abal, matyie , aslam,sesopian, seni,wan serat, dan lain-lain selamat berpuasa jugak

'Selamat Berpuasa'

Cacat-cacat di UTP mengucap selamat berpuasa.
Makan-makan dulu-dulu
antara Dosa aku dekat minud .haha
Tunggu Azan nak bukak puasa.Zaman muda-muda dulu

6 comments:

  1. bo
    minta maaf juga
    sama-sama kita menuju ramadhan yang penuh keberkatan

    ReplyDelete
  2. hahaha~
    Roy mkn baja xpa klu tym buka, jgn tym kita dtg beraya umah dia nanti dia hidang baja dah le...

    Figo mungkin xbersaho sepanjang bulan nih memandangkan beliau kene bangun kol 3....
    hahahaha~~ kitorang kt semenanjung nih bangon kol 5 pon bole mkn lg... syok giler~
    mungkin juge figo akn menyamar jadi filipino tym lunch hour...

    xpe bobo, nanti klu aku dh kaye giler gaban aku blanje ko mkn chilli's... teringat lak jasa ko tym aku hanyalah pencuci tasik klcc dulu... bobo gak yg bagi rm15 suh aku g mkn....huhu~ tenkiu la bobo...

    ReplyDelete
  3. azbo~
    aku akan ingt pesanan ang..
    aku akan berbuka mengikut waktu mesia..kepada cipol..
    jgn resau..baja aku bg sebgai ganti duet raya..mkn time raya aku idang ketupatlg..jgn resau..dan selamat berbuka kepada semua terutamanya bobo

    ReplyDelete
  4. dem bobo men futsal x ajak.
    posa hg x lengkap sbb x ajak aku.
    harap maklum

    ReplyDelete
  5. aku kata untuk yang duduk luaq utp laa.. dalam utp boleh aku cakap mulut .huh!

    ReplyDelete