Monday 14 September 2009

Malam


Malam ni test dah habes..
Ada satu dua assignment saja yang belum siap.
Tempo budak-budak kat sini dah semakin slow, Jiwa dan otak dah sampai rumah katanya.

Malam ni takdak bunyi mercun dengan bunyi orang carut2 sebab terkejut.
So, ia agak tenang.

Takdak juga budak-budak neh main futsal depan bilik aku.
Selalunya time-time macam nih dah abes bising sampai macam pasar malam ja bunyinya.

Aku tak habes lagi saket kepala yang nak masuk 4 hari ni.
Minum air cap badak, 100+, dan macam-macam lagi. Tak hilang jugak.

Tidor pon tak hilang jugak.
So hiduplah 3 hari ini dengan sakit kepala. Lama-lama hilang la kot.

Malam-malam sunyi macam neh kepala selalu menerawang fikir macam-macam.
Apa nak jadi dengan aku pon satu issue jugak.

No passion langsung buat apa-apa pun.
Naseb juga la but then at least you try to change it.

But it didn't work.At least i've tried.
Mintak tolong orang jugak.Banyak orang.Banyak..

Aku bukan nak jadi millionaire pon ,
tak juga aku nak jadi seorang artis terkenal.

Dulu time aku sekolah ,
kalau aku main gitar, main bola, makan, merayau.

Semua aku buat dengan passionate sekali.
Sangat-sangat semangat.

Dulu la kan.
Zaman-zaman dulu yang gemilang.

Maybe zaman-zaman tuh dah abes.
Dah terlebih guna kot zaman dulu-dulu.

Zaman dulu Mat Anip merujuk aku untuk banyak benda,
Sekarang, aku pulak merujuk Mat Anip.

How great satu benda boleh ubah hidup kita kan.
Sikit ja, Lari tune semuanya.

Termenung jugak aku kadang-kadang.
Redha Aja.


5 comments:

  1. bobo, aku ada ubat migrain.. nak x?

    ReplyDelete
  2. seriously, orang makin lama makin bosan dgn hidup n makin lame makin kurang berusaha utk sesuatu sbb kite mmg dh tahu dah pe result die, so mls nk berusaha lbeh....

    ReplyDelete
  3. aDe oRAng SedANg mENcUbE....

    ReplyDelete
  4. langkah saja.

    luas mana anak sungai, kalau jatuh pun, air cuma membasahkan...

    tak melukakan.

    ReplyDelete