Saturday 5 September 2009

Siri Bercakap Dengan Burger

Pemakan-pemakan burger dan saudara-saudara encik burger

Saat-saat indah bersama encik burger

Kurang ajar punya encik burger. Huh!

Aku :Hye, assalamualaikum.
Burger : Hye, Waalaikumsalam.
Aku: Jadi, engkaulah burger ya?

Burger: Masa ngkau beli aku tadi , apa yang ngkau order?

Aku:Aku order burger lah.

Burger: Dah tuh.. takkan nama aku spagetti kot.
Aku: Owh, kenapa ngkau kurang sopan?
Burger: Aku bukan melayu , aku american.So tak kesah la kalau kurang sopan pon.

Aku: Tapi engkau bukan di buat di Sungai Buloh? Kilang Ramli burger? macam mana engkau
engkau mengaku engkau american?
Burger: Datuk Nenek Aku American, kiranya aku nih mix la.
Aku:Owh... Engkau tak kesah k aku nak makan engkau?
Burger: Dah naseb aku nak kena makan dengan engkau..

Aku: Tu lah, erm aku denga ngkau cakap bahasa melayu ada loghat-loghat kelantan. Ngkau orang kelantan ek?
Burger: Lembu yang nak dibuat aku nih asal kelantan , Jeli.Lembu dari jeli.Ngkau tanya aku plak ngkau neh asal mana?
Aku: aku j k, datuk nenek aku sekali?
Burger: Datuk nenek ngkau skali la.
Aku: Aku asal Perlis, kadang-kadang masachusetts di amerika sana. Datuk nenek asal dari Borno Panigale , Itali.
Burger:Owh.. apsal engkau makan sorang sorang neh? mana kawan-kawan ngko?
Aku: Kawan2 aku tengah tunggu burger diorang siap, aku lapar sangat, bukak puasa tadi aku
makan karipap je sebijik.
Burger: eleh, tak nampak pon kawan-kawan ngko.
Aku: ada tuh dekat kedai burger tuh.nampak tak. Dua belas orang tengah tunggu burger masing2.Seko-seko macam jin lapar.
Burger: Alaaa.. tipu.. tak nampak pon... Haha.. engkau datang sorang ja.
Aku: Abes tuh yang amek gamba ramai-ramai nih sapa?
Burger: Mana-mana? Tak nampak pon. Ko takyah la tipu aku. Perangai tipikal melayu la ngko..jangan cakap belit-belit
Aku:Oit burger, ngkau jangan kurang ajar!
Burger:Perangai melayu kampung!
cakap belit!Putar Alam!
Aku:Oit burger, diam ah!Apsal engkau emo!

Burger: Ikot suka aku ah nak bising-bising..aku nak emo k, amerika is free country!
Aku : Ngap Kepala Ngkau!!
Burger: Adeh adeh, jgan la makan lagi.. aku nk buat wish!Plz PLz Satu Wish!!!

Aku:Pegi Mati NGkau!! NGAP NGAP NGAP!!

6 comments:

  1. haha tension aku bace.
    dah tahu dah entry ni merepek, tp nak gak bace smpi tension bace.hahha

    ReplyDelete
  2. this is art you know hahaha thanks rosE!

    ReplyDelete
  3. oit... hat makan karipap time bukak posa tuh abkn aku ka? abeh tuh nan ngan tandori tuh sapa balun? jin rasuk hang ka? hahaha..

    ReplyDelete
  4. ini ialah siri bercakap dengan burger. penuh penipuan!

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. give up ja bo..depa mn paham prasaan hg..depa ingt senang2 ja nk handle benda2 ni..org kata one big problem tu not end up ur life, tp ak rasa klu masalah dh besaq gla, kita sndiri xley handle, btoi2 benda tu dah end up our life..klu dh masalh xley setel,smpai mati pon kita kena tanggung masalah tu..mmg xleh lari..

    ReplyDelete