Wednesday 10 June 2009

Aku Rindu Rumah Aku..

my home at lorong ciku satu

Kali aku terakhir aku dekat Perlis ialah pada bulan Oktober 2008.

Sekarang sudah bulan Jun 2009...
Kiranya dah hampir lapan bulan aku tak balik tempat asai aku..
Malam nih aku rasa rindu bilik aku kat rumah..
Aku nak tengok bilik aku yang jadi tempat bersemayam aku..

Hampa jangan salah anggap, aku tak balik perlis bukan sebab aku ni si tanggang moden atau anak durhaka, aku tak balik sebab,macam mana aku nak balik kalau tiap-tiap dua minggu pak aku mai sini ngan mak aku. Depa mai tengok cucu.. So itu la sebab aku tak balik.. Tapi tu la kan.. Dekat rumah aku banyak benda best yang aku buat.. Aku nak kena balik jugak..

Aku jugak ada berazam untuk tak balik perlis dari awai aku intern sampai aku abeh intern.. Tujuannya ialah supaya aku dapat merasa rindu dan sayang kat rumah aku.. La ni aku rindu gila rumah aku.. hahaha..

Ada kawan-kawan aku cakap takmau balik rumah sebab budget nak rasa dok oversea la tuh.. aku rasa tak jugak... sebab mak pak aku mai selalu.. kalau aku dok oversea dan mak pak aku mai selalu macam ni aku rasa mungkin depa patot pertimbangkan beli private jet sendiri..tapi kami bukan kaya macam david beckham nak beli jet sendiri.. lagi satu dok sini mana ada salji so, aku rasa aku tak budget dok oversea...

Beza dok KL ngan Perlis yang ketara ialah TOL!! aku dok perlis lalulah jalan mana sesuka hati aku pon.. mana ada tol.. nak angkat tayar depan ka .. tayar belakang ka.. tol tetap tak muncul.. tapi dok KL, aku nak p beli ayaq cap badak pon kena tol.. hampeh btoi..

Lagi beza Perlis ngan KL yang ketara ialah bangunan yang tinggi kaw-kaw.. aku dok sini pon jenuh melangut nak tengok nama bangunan.. kalau kat perlis ada 4 ja bangunan tinggi.. Looking good lama, Hotel putra palace, Bangunan persekutuan ngan bangunan LHDN kot.. kalau la spiderman berasai dari perlih aku rasa dia takleh cari makan sebab mana dia nak pancut dia pnya sarang labah-labah tuh.. ada 4 bangunan ja.. takkan nak pancut sarang labah-labah tu kat kedai runcit ah sun kot.. silap aribulan ah sun bengang dia baling tong gas yang dia dok antaq p rumah-rumah orang..

Makan telah la KL mahai tapi banyak makanan baru-baru bleh try la, perlis makan murah.. ingat zaman sekolah dulu aku dok keluaq rehat awai sebab boleh makan nasi ayam kat kantin harga 1.50, ayam dia size besaq mana? lebih kurang besaq peha aku ada la..

Satu lagi pelik sebab kat kl susah nak cari Nasik Lemak yang ada lauk ikan masin.. hmm.. dah banyak tempat aku carik.. mungkin KL tak cukup masin kot..

KL best jugak untuk lepak-lepak.. bleh tengok wayang la.. tapi aku tak tengok pon.. aku suka dengaq ceramah agama lagi dari tengok wayang.. btoi nih.. aku tipu..

Dok KL susah nak cari tempat lepak yang free.. dok perlis aku bleh lepak kedai buku pak lang aku sesuka hati.. Kalau tengah hari takdak makanan kat rumah aku bleh naik moto p makan kat rumah tok aku ..

Tapi tu la kan.. Situation is Berubah Nowadays.. Kita kena jalan-jalan banyak tempat sementara muda ni.. Sebab tu dauz ajak aku P australia amek-amek gambaq ngan mat saleh lepas tuh balik mesia balik..tapi takleh p ostolia lagi sebab dauz takot mat saleh mengorat dia lepas tu culik dia kat ostolia lepas tuh tak bagi dia balik mesia dah.. aku pon risau kalau jadi macam tu.. so aku pon tak p ostrolia.. lepas tuh kami rancang p amerika pulak.. tapi takot kena sesema baBila p amerika... nak p itali pulak tapi kaka dah kena juai ngan a.c milan p real madrid.. sepanyol takleh p sebab kami tak belajaq bahasa sepanyol lagi... so aku ingat baik aku balik rumah aku kat perlis dulu sebelum p mana...

Aku nak balik perlis makan nasik kandaq kat market kangaq, nasik lauk ayam masak merah ngan ikan masin masak asam.. sedap gilos~ sehingga menjilat siku ... sebenaqnya kita takleh jilat siku kita sendiri sebab kepala kita tak sampai,percaya dak?...kita juga tak boleh menjilat siku kawan sebab macam tak senonoh jilat siku orang lain...

aku tau hampa tengah try nak jilat siku hampa la ni.. haha

2 comments:

  1. da tu awat hang tak ikut akk ngan abg ipar hang blk perlis mggu nh?

    ni wat tag ni oih..
    [here here!]

    ReplyDelete
  2. huahuahuahuahuahauhauhauhahuahuahuah...bobo windu rumahh..tapi memang best la balik Perlis nih..2 thumbs up lahh..lagi2 kalau lama tak balik..rasa macam heaven saja..macam2 pembaharuan kat Perlis ni..kalau tak caya..meh balik tengok~

    ReplyDelete