Wednesday 24 June 2009

Hujan Dan Kata-Kata


PhewiTT~
Aku letak tulisan dari kawan aku , kot - kot la A.SAMAD SAID terbaca blog aku time dia search google.Kalau dia nak publish tulisan kawan aku ni aku ingat nak mintak 20% komisyen. Sajak neh konfem la bukan aku tulis haha tengok la gaya bahasa dia , mana ad pekataan chill, muahahaha,hang , aku, atau nama kawan-kawan aku.Tak tercapai aku punya perbendaharaan kata nak tulis sebab otak aku banyak pekataan yang shortform saja.

Hari Hujan
Hari - hari yang hujan
datang lagi
membawa kesuraman ke mari.
Padanya yang gugur
membasahi tanah kering
memercik harapan
pada hidup yang gering.
Hujan - hujan yang layu
dari kelopak awan
merintik simfoni syahdu
menggetar ingatku
pada jiwa yang kering merindu.
Andai panjang nafasku
mau saja aku karangkan doa
selagi hujan masih sudi
biarpun segan
aku ini mahu ditemani. .
-Ahmad Bido-

No comments:

Post a Comment