Sunday 26 July 2009

Lagu Lagu Hot Sepanjang Zaman

Saja ja nak letak gambaq laci meja aku.Bukan ada apa pn.Ikot suka aku daaaa.

Everytime aku dengaq lagu-lagu dalam list nih ,otak aku akan simulate balik feeling ketika zaman-zaman lagu ni tengah hot . Sentimental Value la pulak.

1. Its My Life by Bon Jovi - Dengaq lagu ini aku teringat zaman-zaman aku darjah 6 ngan tingkatan satu.Time itu masalah terbesar dalam hidup adalah kerja sekolah seperti karangan dan kira-kira sahaja.

2. I want It That Way by Backstreetboy - Ada budak pempoan zaman sekolah rendah bagi adiah birthday siap tulis lirik lagu nih lagi .hahaha... Aku gelak sakan ja time tu..Langsung tiada perasaan. Sekarang dia dah cun kawkaw (rugi den) hahaha.

3. Last Kiss by Pearl Jam - Lagu first yang aku main sendiri guna gitar.Time tuh baru belajaq, semangat dia lain macam sket. Aku main lagu nih dekat dua minggu jugak la , mak aku siap boleh tau part chorus dia haha.

4. Girl Friday By Butterfingers - Bila dengaq lagu nih tiba-tiba ja aku rasa confius haha.. Penah sekali tuh tengah dengaq lagu ni time kat traffic light hijau aku jadi blur nk buat pa haha.. Bahaya btoi.

5. Jika Kau Bercinta Lagi By Alleycats (tapi aku dengaq version Flop Poppy) - First time aku main gitar depan orang ramai dalam dewan.Ada hari ko-q kot kalau tak silap . Cuak Bangat, aku siap boleh silap chord lagi time chorus haha.Naseb baik kawan aku cover. Tapi time solo buat sendiri tuh rasa cam cool ja. Cuak gila aku time tuh.

6. Sampai Syurga By Faizal Tahir - Ini lagu kalau dengaq aaa, rasa macam nak tergelak pon ada, nak senyum pon ada, nak sedeh pon ada. Lagu ini 'Rojaking' my feelings la. Part yang 'aku tahu aku bukan yang terbaik untuk dirimu' batang hidung aku rasa macam kena karate aja.. Haha kena betoi batang idung.. Toink Toink Toink.

7. Symphony No.5 By Beethoven - Lagu ini bunyi macam canggih kan?macam aku seorang yang bijak mendengar lagu-lagu klasik kan..haha kalau ampa naktau lagu ni.. Cuba ingat balik iklan sabun Trojan. Yang intro tuh guna lagu nih la..

8.Mirae by Siti Amira Mohd Salleh (haha aku main tibai ja nama penyanyi dia, aku tatau langsung nama penyanyi dia erm kiroro k? correct me if aku salah) - Lagu ini bercakap bahasa jepun sepenuhnya , aku tatau lirik dia pasai pa.Kalau dia cakap 'aku bodo,aku bodo' dalam bahasa jepun pon aku tatau laa . Aku men nyanyi ja.Time part aku tatau tuh aku bubuh la barang-barang jenama jepun macam shokubutsu ka, idemitsu ka or apa-apa. Perkataan yang aku cam dalam lagi ni hanya hora(sama cam hora-hora k?),anatano ,hashimoto, korega .Itu ja aku cam. Tapi time dengaq lagu neh dengaq melody dia plak confirm aku rasa sedeh. Aku macam dah takleh dengaq lagu nih daa huhu... Teringat zaman dolu-dolu yang bahagia... Ades Sob Sob Sob... Isk Isk Isk.. PANG! ok ok back on the track.

9. Langit Ke Tujuh By Sharifah Zarina - Ini lagu saya suka nyanyi.Tiap Tiap ari mau nyanyi , masuk kereta nyanyi , jumpat trafic light nyanyi, kayuh basikal pon nyanyi, bawak moto pon nyanyi, makan pon mau nyanyi ini lagu. Last last ini lagu saya sendri nyanyi sama sendri punya hati. 'Kata-katamu hanya mimpi' itu slalu nyanyi, itu pasai suma jadi mimpi juga.mimpi ada juga ada nyanyi.

10.Kesemua Lagu-lagu ACAB - Zaman Form 1 Form 2 dulu dengaq lagu nih rasa semangat ntahapapantah . Semangat gila, aku rasa lagu-lagu ini mendorong jugak aku dapat 8a time PMR hahaha. Jiwa muda time tuh , nak rebel ja kerja. Hahaha.. Jamming pon lagu nih ja banyak.. Kalau dengaq balik la nih lagu ni aku rasa cam nak naik mesin perentas masa doraemon kembali ke zaman sekolah menengah yang best. Memang Gerek Syial! bak kata figo yang kini jadi orang town dan bandar yang suka chill and slalu cakap lets go we hanging and outing like dudez man!

Banyak lagi lagu yang best2, otak aku pon ada satu masalah juga, lagu-lagu best selalunya dirakam dalam bentuk kenangan yang sedeh, so kesian komposer lagu tu.. penat ja pikiaq chord proggresion ngan solo-solo pecah kepala,last-last aku buat feeling ja hahaha.

3 comments:

  1. -tobat aku dengaq lagu bon jovi tuh teringat petang2 nak pi kelas tambahan darjah 6 dulu2. slalu ada video klip dia kat ntv7..zmn dok men lego dgn bobo.Sori noo boo,bukan sengaja bagi karam lego hang dlm kolam ikan

    -acab tuh teringat zaman lepak rumah hang jugak..dengan zmn kegemilangan bersama rakan rakan .melepak kangaq ja keja bila lapaq pekena nasi ayam rm1..haha..mesin masa manaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. aku tak tau lagu hang.
    tapi lagu sejati (wings) pernah jadi sejarah paling pedih aku...

    :D

    ReplyDelete
  3. setuju no. 10!
    hidup ACAB!
    bila dgr teringat zmn dulu2 dok cari solo "We Are The Youth" kat Gibson...

    -menggodek hardisk mencari saki baki ACAB-

    ReplyDelete