Tuesday 21 July 2009

Minud Si Ex-Rumate Episode One

Foundation Wal-Jahiliyyah

Bulan 12 2005, aku masok educamp di UTP. Sumpah aku tak kenai sapa-sapa selain daripada budak-budak sekolah aku yang mai educamp jugak. Selepas interview yang sesak-sesak aku p minum-minum dekat kafe v2 kedai mama tadak duit kecik. Aku nampak kawan sekolah aku jad, tengah sembang dengan mamat skema pakai spek. Ngeteh kata mamat skema itu.

Aku salam dia, dia cakap 'Aminudin , panggei minud'.. Aku cakap-cakap kosong dengan dia. Sambil belajaq dua tiga kerat perkataan Johor.Dia kerja dok pemain aku sebab cakap Perlis pekat.

Lepas tuh aku cakap dia 'kalau kita dapat masuk jom jadi roomate' kawan aku gelak kaw-kaw.. dia kata kalau dapat la, nampak gaya macam tak dapat..hahaha.. aku pon gelak.. aku ambek nombor mamat skema tersebut...

Aku dapat offer masok utp. aku masok ja. Waktu hari pendaftaran aku kol mamat skema itu.. Dari jauh aku nampak dia dengan sebelah tangan beranduh warna putih aku cakap 'jom jadi roomate aku' dia cakap 'aku ok ja'.. aku pon main ajak ja..kalau dia perogol bersiri ka apa ka abes aku.. tapi naseb baik la dia baik dan alim (ketika itu).

bersambung..


1 comment:

  1. wah minud jd topik blog die!
    begitu special minud
    eh minud tu abg long sy tau
    pandai2 je die post wat cite
    mintak izin adik die dulu
    haha =p

    *sebelah tangan beranduh warna putih--mcm adik die la jugak =)

    p/s:minud klu hang bace ni, jgn lupe.. kate ritu nk open table ujung2 bulan ni haha =p

    ReplyDelete